Szeretettel köszöntelek a Történelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Történelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Történelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Történelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Történelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Történelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Történelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Történelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Újraavatják augusztus 20-án a Dunán a Lajta monitor elnevezésű hadihajót, amelyet még 1871-ben gyártottak - közölte Hende Csaba honvédelmi miniszter.
A 130 éves múlttal rendelkező hajót a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum újíttatta fel. A védelem alatt álló Lajtát uniós pénzből restaurálták - mondta. A Monarchia (és egyben Európa) első két folyami monitora, a MAROS és a LEITHA 1870-ben kezdett épülni az „Első Magyar Pest-Fiumei Hajógyár Rt”-nél. 1871-ben került vízre és 1872-ben állt szolgálatba. Az eredeti hajótest az 50 évnyi katonai szolgálata során többször átépült.
Az I. világháborút gyakorlatilag végig harcolta. 1920-ban leszerelték és a lecsupaszított hajótestet árverezésre bocsátották, amelynek során a „Dunakotró és Gőzhajózási Vállalat” vette meg, amely 1928-ban elevátorhajót épített belőle, mely 1928-92-ig állt szolgálatban. A hajótest mindvégig megmaradt eredeti formájában.
Lelkes önkéntes hajómentők hosszú évek szívós munkájával elérték, hogy a hajótestet 1992-ben védett műemlékké nyilvánították, 1993-ban a Hadtörténeti Intézet és Múzeum saját leltárába vette, 1994-ben pedig lekerült róla az elevátor felépítmény. A továbbiakban az újpesti hadikikötőben várta sorsának jobbra fordulását.
Újraavatása augusztus 20-án a Duna Parlament előtti szakaszán lesz.
http://www.mult-kor.hu/20100718_hadihajot_avatnak_ujra_augusztus_20an_a_dunan
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 1 hete itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!